Kedi Kısırlaştırma, Kedilerde check up

Kedi Kısırlaştırma Nasıl Yapılır?

Kedi kısırlaştırma operasyonu, kedilerin gerek meme kanseri gibi ciddi hastalıklar ile karşılaşmaması adına gerekse yaşam kalitesinin ideal bir seviyeye ulaşması adına büyük bir önem taşıyor. Buna ek olarak aynı önem köpek kısırlaştırma operasyonlarında da geçerli oluyor.

Kedi Kısırlaştırma Operasyonları

Dişi bir kedi kısırlaştırmak, evcil hayvanlarda oluşabilecek rahim kanseri ve yumurtalık kanseri gibi benzer hastalıklara karşı koruma sağlar. Bazı veteriner hekimler evcil hayvanları istenmeyen gebeliklerden korumak için kısırlaştırmayı tercih ederken, bazıları ise tam tersini yapmayı tercih ediyor. Seçim, evcil hayvan sahibinin tercihlerine bağlıdır. Ayrıca erkek kedi ve erkek köpeklerin kısırlaştırma operasyonu geçirmesi erkek evcil hayvanlarda görülebilen testis kanseri ve prostat hastalığını önler.

Bazı veteriner kliniklerinde, kedi ve köpeklerin günün her saatinde kısırlaştırma operasyonları yapılmaktadır. Bu noktada ilk olarak hayvana genel anestezi uygulaması yapılmaktadır. Erkek kedi ve köpeklerin sterilizasyonu her iki testisin de alınması ile son bulur. Dişi kedi ve köpeklerde ise tamamı ile yumurtalıklar alınır veya rahim ve yumurtalıklar birlikte alınır.

Görevli veteriner hekim ve diğer tüm veteriner hekimlerin kedi kısırlaştırma operasyonu veya kedilerde kısırlaştırma operasyonu 12 saat öncesinde kedi veya köpeğe yiyecek ve içecek vermemeleri gerekmektedir. Kısırlaştırma işlemi yaklaşık 30 dakika sürer ve kedi veya köpek aynı gün evde olabilir. Akşamları kedinize veya köpeğinize hafif besinler verebilirsiniz. Ayrıca suyunu da sürekli olarak tazelemelisiniz.  Kısırlaştırılmış kedi ve köpekler ameliyattan sonra birkaç gün dinlenmelidir. Dikişleri oynamasına ve çiğnemeye çalışmasına kesinlikle izin verilmemelidir. Kısırlaştırmadan on gün sonra, kedi veya köpek fizik muayene ve dikişlerinin alınması için veterinere götürülmelidir.

Ne Zaman Kısırlaştırma Operasyonu Uygun Olmaz?

Proöstrus ve östrus dönemlerinde strojenik yumurtalıklarda ve uterusta neovaskülarizasyon ve ödem artar ve gebelikte tekrar artar. Kanama riskinin yüksek olması nedeniyle bu dönemlerde ovariohisterektomi yapılmamalıdır. Yetişkin kedilerde ameliyat için en uygun zaman, kızgınlık sonrası veya kızgınlık döneminde olmadıkları zamandır. Kediniz veya köpeğiniz laktasyon bittikten sonra operasyon geçirilmelidir. kedi kısırlaştırma operasyonları zamanı bu çerçevede belirlenmelidir.