Kedi Kısırlaştırma, Kedilerde check up

Kedilerde check up önemli olduğu kadar köpeklerde de bu durum son derece önemlidir. Köpek ve kedilerin sağlıklı bir yaşam sürmeleri için yıllık evcil hayvan kontrolü önemlidir. Hayvan sağlığı muayeneleri, bir hayvanın hayati fonksiyonlarının uygun olup olmadığını gösterir. Kedi ve köpekler için yıllık check up, gerekli tüm kontrolleri, kan testlerini ve organ sağlığı kontrollerini içerir. Bu kapsamda da düzenli olarak yapılması sevimli dostlarımızın kendilerini daha iyi hissetmeleri açısından önem taşır.

Kedi ve köpeklerin fizik muayenesi, gizli semptomları olan birçok hastalığın gelişiminden sorumludur. Dilsiz hayvanlarda ağrı, iştahsızlık, sıcaklık değişiklikleri ve halsizlik birçok hastalığa işaret eder. Özellikle de daha ciddi ve tehlikeli olan hastalıkların teşhisinde tıbbi muayeneye başvurmak çok önemlidir.

Birçok hayvan hastalığı için acil hayvan kliniği tarafından yapılan birkaç fizik muayene yeterli değildir. Bu nedenle kedi ve köpekler için Kedilerde check up muayeneler ve diğer ileri tarama testleri kedi ve köpeklerin sağlıklı bir hayat sürebilmeleri için son derece gereklidir.

Kedilerde Check Up

Kedilerde check up uygulamasının düzenli bir şekilde yapılması, değerli aile ferdinizin daha iyi bir yaşam sürmeleri için gerekli adımları atmış olmaktır. Bu sayede bazen gizlenen hastalıkları teşhis etme imkanına sahip olunur. Düzenli ziyaretler sırasında Kedilerde check up, veterineriniz kedinizin durumunu, farkında olup olmadığınızı düzenli olarak kontrol edecektir. Ancak sağlık tarama programları bu genel testlere ek olarak birçok değerlendirmeyi içermektedir. Bu bağlamda bu tetkiklerin sonuçlarına göre tam kan sayımı, biyokimyasal kan tahlili, idrar ve gaita tetkikleri ve gerekirse ultrason, EKG ve benzeri tetkikler yapılır.

Kedilerde check up hizmeti, cerrahi bir prosedürden önce gerçekleştirilen rutin kontrol ve test uygulamalarından farklıdır. Sevimli dostunuz her ne kadar sağlıklı görünüyor olursa olsun, köpeklerde check up hizmeti sayesinde olası ciddi hastalıklar erken teşhis edilebilir. Bu sayede de köpeğinizin yaşamını tehdit edecek unsurlar bir an önce tedavi edilebilir. Kediler gibi köpekler de gizli semptomlarla ciddi hastalıklara yakalanabilir. Bu hastalıklar geç ortaya çıkıyor ve fark edildiklerinde çok geç oluyor. Kapsamlı bir yıllık kontrol, kritik işlevlerin düzgün çalışıp çalışmadığını belirlemenin en iyi yoludur.