Kedi aşıları

Kedi aşıları ve köpek aşıları gerek diğer hayvanlardan olumsuz etkilenmemesi adına gerekse sahiplerini olumsuz etkilememeleri adına büyük önem taşıyor. Kedi ve köpeklerde aşılama tüm canlıları tedavisi olmayan ve tedavisi zor hastalıklardan korumayı amaçlayan bir uygulamadır. Kedi ve köpeklere uygulanan aşı programları, sevimli dostunuzun ve sizin sağlığınızı korumaya yardım eder.

Aşılı anneler tarafından emzirilmekte olan köpek ve kediler, aşılı anne sütünden anneye ait antikorları alarak çeşitli hastalıklara karşı pasif bir şekilde bağışıklık elde etmiş olurlar. Anne sütü kesildikten sonra hastalığa karşı bağışıklığı korumak için emzirmeden sonra aşı programlarına devam edilmelidir. Şu anda, kedi ve köpekler için sağlıklarını korumak için çeşitli aşı programları oluşturulmuştur.

Kedi aşıları Ne Zaman Yapılmalı?

Gerek kediler için gerekse köpekler için belirlenmiş olan aşı takvimleri vardır. Bu takvim çerçevesinde yavru kedi ve yavru köpeklerin aşıları gerçekleştirilir. Aşı takvimi belirlenirken kedinin veya köpeğin yaşı, cinsiyeti, ırkı ve hatta yaşadığı çevre göz önünde bulundurulur. Bu doğrultuda da aşı uygulamaları gerçekleşir.

Köpeklerde Aşılama Takvimi

Köpeklere yapılması gereken bazı temel aşılar vardır. Köpek aşıları kusmaya, ateşe, ishale ve hatta yüksek ölüm oranlarına neden olan oldukça bulaşıcı parvovirüs hastalığına karşı koruma sağlar. Kuduz aşıları, parazit aşıları ve gençlik aşıları gibi diğer aşı türleri de temel aşılara aittir. Temel aşıların bir parçası olmamasına rağmen, köpekler maruz kalma riski altında oldukları bazı hastalıklara karşı da aşılanmalıdır. Köpek aşıları, köpek sahipleri tarafından kesinlikle aksatılmamalı ve zamanında uygulanmasına son derece dikkat edilmelidir.

Kedilerde Aşılama Takvimi

Kedilerin sağlıklı bir yaşam sürmeleri için Kedi aşılarına ihtiyaçları bulunur. Feline lösemi, feline calicivirus, feline herpesvirus tip 1 ve kuduz aşıları temel aşılar arasında yer almaktadır. Ayrıca kediler düzenli olarak parazitlere karşı aşılanmalıdır. Bazı kedilerin ayrıca Bordetella, Chlamydophila ve Feline Immunodeficiency virüse karşı da aşılara ihtiyacı olabilir. Kedi aşıları yavruluk döneminden itibaren belirlenmiş olan takvim çerçevesinde düzenli uygulanmalıdır. Bu sayede hem kedinin hayat kalitesi artacak hem de sahipler ve diğer kediler korunmuş olacaktır.