Kedilerde İç Parazit

Kedi ve Köpeklerde İç Parazit

Kedilerde iç parazit ve köpeklerde iç parazit kısaca yaşamak için bu canlılara tutunan ve bu canlılara çeşitli hastalıklar bulaştırmakta olan mikroorganizmalar olarak adlandırılabilir. Kedilerde iç parazit ve köpeklerde iç parazit canlı organizmaların besinlerini paylaşan parazitler bu şekilde yaşamaya devam eder. Bu nedenle de sevimli dostları hasta ve yorgun yaparlar.

Kedilerde İç Parazit

Kedilerde iç parazit, akciğerler ve bağırsaklar gibi iç organlarda yaşar. Tanım olarak parazit, konakçı organizmanın vücudunda veya üzerinde yaşayan ve konakçıdan besin alan bir organizmadır. Parazitler kedilerde çok yaygındır. Kedilerde iç parazit türlere bağlı olarak çeşitli semptomlara neden olabilir ve tedavi edilmezse kedinizin sağlığını tehlikeye atabilir.

• Roundworm: Kedilerde en yaygın iç parazit türlerinden biridir. Kedilerde iç parazit Dış ortamda hayatta kalabilen bu parazitlerdir, enfekte bir anne kediden yavrularına göbek kordonu yoluyla geçebilir. Ayrıca emzirilen yavru kedilerde parazitlere neden olabilir. Yuvarlak kurt parazitleri ile enfeksiyonun başka bir yöntemi, enfekte gıda veya organizmaların yutulmasıdır. Bu parazit türü yetişkin kedilerde oldukça sinsidir ve yavru kedilerde ciddi semptomlara neden olabilir.
  • Kancalı Kurt: Bu iç parazitler, çengelli dişleri ile kedilerin bağırsak duvarlarının içerisini adeta tahrip ederek bölgeye tutunur ve kedilerde bağırsak iltihabı, kansızlık, kanama ve kilo kaybı gibi problemlere neden olur. Vücuda deri yoluyla özellikle ayaklardan girerek kan yoluyla yayılabilir. Bu nedenle kedilerin iç parazit aşıları kesinlikle aksatılmamalıdır.

Köpeklerde İç Parazit

Köpeklerde iç parazit noktasında bu parazitler çok sayıdadır ve farklı çeşitlerdedir. Köpeklerde iç parazit ek olarak, bu parazitler köpeğinizin vücudunun farklı kısımlarını kolonize edebilir. Ülkemizde köpeklerde bulunan iç parazitlere yaygın olarak bağırsak parazitleri denilmektedir. Ancak, Köpeklerde iç parazit in birçok türü vardır. Tenyalar, yuvarlak kurtlar, kıl kurtları, kancalı kurtlar ve kolon kurtları, köpeklerde oluşabilecek iç parazitlerden bazılarıdır.

Tüm bu Köpeklerde iç parazit, özellikle de yavru köpekler için ciddi sağlık problemlerine neden olabilir. Köpeklerde iç parazit kansızlık ve zehirlenme gibi sorunlara neden olabilir ve bazen ölümcül olabilir. Bu yüzden köpeklerin iç parazit aşılarının kesinlikle aksatılmaması ve herhangi bir kötü durum ile karşı karşıya kalındığında direkt olarak veterinerler ile iletişime geçilmesi gerekli olmaktadır.