köpeklerde aşı

İnsanları olduğu gibi hayvanları da hastalıklara karşı korumanın en etkili yollarından biri aşılamadır. Bu sebeple köpeklerimizi aşılarız. Köpeklerimizi aşılama ile her hastalığa karşı elbette koruyamayız. Aşıların köpeklerimizi sadece bulaşıcı hastalıklara karşı koruduğu unutulmamalıdır. Oysa köpeklerimiz sadece mikroorganizmalarla karşılaşmaz. Dış ve iç parazitlerde köpeklerimizin önemli problemlerindendir ve bunlarla mücadelede her zamanki antiparaziter uygulamaları etkili olmaktadır. Diğer yandan köpeklerimiz yanlış beslenme sonrası da önemli hastalıklara yakalanabilmektedir.

Canlılar hastalık virüsleri ile ilk kez karşılaşacak olursa, o virüse karşı bağışık olmadıkları için bağışıklık sistemleri yeterli gelmemektedir ve yeteri kadar savaşamayan canlı hastalanmaktadır. Bu sebeple hastalık yapabilme kabiliyeti elinden alınmış mikroorganizmalar canlıya verilerek canlının o virüsle tanışması sağlanmakta ve tekrar olacak karşılaşmada canlının koruma taktiklerini geliştirmiş bir şekilde virüsle en kısa sürede başa çıkması söz konusu olmaktadır. Aşılama işlemi için köpeğinizi bir veterinere götürmelisiniz. Köpeğinizi veteriner hekime aşılanması için götürdüğünüzde veteriner hekiminiz hayvanı öncelikle muayene edecek, vücut ısısına bakacak ve size bazı sorular soracaktır. Eğer köpeğiniz bir hastalık geçiriyorsa, aşı yapılması mümkün değildir çünkü sakınca arz etmektedir. Bu durumda öncelikle devam eden hastalığının tedavisinin yapılması gerekmektedir. Yani hasta hayvanınıza hiçbir şekilde aşı yapılmaz. Aşılama öncesi antiparaziter uygulamanın önemi buradan gelmektedir. Henüz aşılanmamış köpekleriniz hastalıklara karşı çok fazla duyarlı olmaktadır. Aşılanmamış köpeğinizi aşı programı tamamlanıncaya dek dışarıya çıkarmamalısınız. Çıkarmak zorunda kalırsanız eğer, kucağınızda çıkarmalısınız. Aşıları tamamlanmadan ve yapılmadan aşılı da olsa başka köpeklerle kesinlikle temas ettirmemelisiniz. Başka hayvanların dolaştığı park gibi yerlerde dolaştırmamalısınız. Veteriner kontrolü, lüzumlu paraziter tedavilerini ve koruyucu aşılarını yaptırmanız hayvanlardan insanlara geçebilecek belli başlı hastalıkların önüne geçilmesi açısından oldukça önemlidir.

Aşı takvimi ile aşağıda yazan hastalıklardan köpeğinizi koruyabilirsiniz:

1. Kuduz Hastalığı(Rabies)
  2. Kanlı ishal (Parvoviral Enfeksiyon)
  3. Leptospira Enfeksiyonu (kan işeme ve sarılık hastalığı)
  4. Köpek Gençlik Hastalığı(Distemper)
  5. Corona virüs enfeksiyonu
  6. Köpeklerin üst solunum yolu enfeksiyonu (Adenovirus tip-2)
  7. Viral pnömoni (Parainfluenza enfeksiyonu)
  8. Köpeklerin karaciğer enfeksiyonu(Adenovirus tip-1 / Hepatit)

İlgili Kelimeler: , ,